BYD, 2020 yılından bu yana gösterdiği istikrarlı yükselişin ardından ilk kez bir çeyrekte kâr marjı düşüşüyle karşılaştı.
Şirket, bu çeyrekte tam 700 bin 463 adet elektrikli ve hibrit otomobil satışı gerçekleştirmesine rağmen şaşırtıcı bir gelir kaybı yaşadı.
Üreticinin resmi verilerine göre, markanın net kârı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 55,4 azalarak yaklaşık 600 milyon dolara geriledi.
Toplam gelir bandında ise yüzde 12 oranında bir kayıp yaşanarak 22 milyar dolarlık bir gerileme tablosu ortaya çıktı.

Şirket, bu mali düşüşün temel nedeni olarak Çin hükümetinin üreticilere sağladığı araç sübvansiyonlarını azaltmasını gösteriyor.
Geçmiş yıllarda vergiden tamamen muaf olan elektrikli otomobillerin artık maksimum 15 bin yuan indirimle alınabilmesi, iç pazarda ciddi bir durgunluğa yol açtı.
Küresel çapta devam eden savaş süreci üretimi doğrudan sekteye uğratırken, markanın Avrupa pazarındaki satışlarına da önemli ölçüde zarar verdi.
Bu durumu tersine çevirmek isteyen BYD, 2026 yılı içerisinde Avrupa’daki ürün gamını genişleterek toplamda 1,5 milyondan fazla otomobil ihraç etmeyi hedefliyor.
GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GENEL
22 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
7895 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4847 kez okundu
3
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4005 kez okundu
4
Putin’den Ermenistan’ı yıkan açıklama: Karabağ Azerbaycan’ın ayrılmaz bir parçasıdır!
2236 kez okundu
5
Kıvanç Tatlıtuğ’dan evliliğine dair çok çarpıcı röportaj.
2135 kez okundu