Barselona’da düzenlenen Mobile World Congress 2026 etkinliğinde, teknoloji dünyasını heyecanlandıran yeni bir iş birliği duyuruldu.
Deutsche Telekom, Elon Musk’ın uzay şirketi Starlink ile anlaşarak Avrupa’da doğrudan akıllı telefonlara geniş bant veri, ses ve mesajlaşma iletecek bir projeye imza attı.
KAPSAMA SORUNU UZAYDAN ÇÖZÜLECEK
Hizmetin Starlink’in yeni nesil V2 uyduları üzerinden çalışması ve 2028 yılının başlarında kullanıma sunulması hedefleniyor.
Geleneksel baz istasyonlarının kurulamadığı zorlu arazilerde veya doğal afet durumlarında, akıllı telefonlar karasal sinyali kaybettiğinde otomatik olarak uydu ağına bağlanacak.

ŞİRKETİN AVRUPA STRATEJİSİ DEĞİŞTİ
Deutsche Telekom geçtiğimiz yıl sınır bölgelerindeki frekans çakışmaları endişesiyle bu teknolojiyi Avrupa’da kullanmayı planlamadığını açıklamıştı.
Ancak şirketin ABD iştiraki T-Mobile’ın uydu mobil hizmetini başarıyla ticari kullanıma açması, Avrupa stratejisinde keskin bir dönüşüme yol açtı.
OPERATÖRLER ARASINDAKİ REKABET KIZIŞIYOR
Avrupa pazarında telekomünikasyon devlerinin uydu destekli mobil iletişim yatırımları son günlerde büyük bir ivme kazandı.
Orange’ın AST SpaceMobile ile ortaklık kurması ve Virgin Media O2’nin uydu destekli veri hizmetlerini başlatmasıyla pazardaki rekabet iyice belirginleşti.
Kaynak: Ensonhaber Haber Merkezi
GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GÜNDEM
22 Haziran 2026GENEL
22 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
7895 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4847 kez okundu
3
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
4004 kez okundu
4
Putin’den Ermenistan’ı yıkan açıklama: Karabağ Azerbaycan’ın ayrılmaz bir parçasıdır!
2235 kez okundu
5
Kıvanç Tatlıtuğ’dan evliliğine dair çok çarpıcı röportaj.
2135 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.