DOLAR 46,5205 0.01%
EURO 53,0545 0.37%
ALTIN 6.043,081,05
BITCOIN 2774566-1,27%
İstanbul
27°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

X
11 okunma

Yüzlerce işçiyi kovan General Motors, üretim hattına robotları yerleştirdi

ABONE OL
25 Haziran 2026 17:05
0

BEĞENDİM

ABONE OL

General Motors, Detroit’teki amiral gemisi elektrikli araç fabrikası olan Factory Zero tesisine yaklaşık 50 yeni robot kolu kurdu.

Şirketin mart ayında gerçekleştirdiği geçici işten çıkarmaların ardından 1300 işçiyi geri çağırmaması Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası’nın tepkisine neden oldu.

Sendika yetkilileri, şirketin patronların çıkarlarını korumak adına insan gücü yerine kâr odaklı otomasyonu tercih ettiğini savunuyor.

Tesis genelinde Ekim 2025 döneminde de 1200 işçinin kalıcı olarak işten çıkarıldığı belirtiliyor.

KÜRESEL OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE OTOMASYON YARIŞI

Ford ve Stellantis gibi diğer büyük üreticiler de üretim süreçlerini otomatikleştirmek için benzer robotik teknolojileri devreye alıyor.

Hyundai ise Boston Dynamics tarafından geliştirilen Atlas insansı robotlarını 2028 yılına kadar Georgia’daki fabrikasında kullanmayı planlıyor.

Çin ve Japonya’daki üreticiler, neredeyse hiç insan personeli olmadan üretim yapan karanlık fabrikaların sayısını hızla artırıyor.

Uzmanlar ise tamamen otomatikleştirilen bu sistemlerin siber güvenlik açıkları yarattığı ve üretim hatalarını kontrolden çıkarma riski taşıdığı konusunda uyarıyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.